Z cyklu "Oko pod lupą" - Jak gimnastykować oczy?



Od wieków wskazywano na ćwiczenia oczu jako „naturalne” lekarstwo na problemy ze wzrokiem. Jednakże niewiele jest wiarygodnych dowodów naukowych mówiących o tym, że ćwiczenia takie mogą poprawić widzenie. Na pewno ćwiczenia mogą pomóc w ograniczeniu zmęczenia oczu i poprawić Twoje samopoczucie.


Stan naszych oczu znany jako cyfrowe zmęczenie oczu jest powszechny wśród osób pracujących przy komputerze przez cały dzień.


Może powodować:

- suche oczy
- zmęczenie oczu
- rozmazany obraz
- bóle głowy


Jak ćwiczyć oczy?


1) Wywoływanie zmiany ostrości widzenia. Wykonuj w pozycji siedzącej.


Trzymaj palec wskazujący kilka centymetrów od oka.

Skoncentruj się na swoim palcu.

Powoli odsuń palec od twarzy, utrzymując koncentrację.

Odwróć na chwilę wzrok w dal.

Skoncentruj się na wyciągniętym palcu i powoli przyciągnij go z powrotem do oka.
Odwróć wzrok i skup się na czymś w oddali.
Powtórz ćwiczenie trzy razy.


2) Bliskie i dalekie skupienie. Kolejne ćwiczenie skupiające wzrok. Podobnie jak w przypadku poprzedniego, należy to zrobić z pozycji siedzącej.


Trzymaj kciuk około 25 cm od twarzy i skup się na nim przez 15 sekund.
Znajdź obiekt oddalony o około 3 do 6 metrów i skup się na nim przez 15 sekund.
Następnie ponownie na kciuku.
Powtórz pięć razy.


3) Zakreśl wzrokiem kształt ósemki. To ćwiczenie należy wykonywać również w pozycji siedzącej.


Wybierz punkt na podłodze około 3 metrów przed tobą i skup się na nim. Śledź oczyma wymyśloną ósemkę. Kontynuuj śledzenie przez 30 sekund, a następnie zmień kierunek na odwrotny.


4) Zasada 20-6-20.


Oczy nie powinny być "przyklejane" do jednego przedmiotu przez dłuższy czas. Jeśli pracujesz przy komputerze przez cały dzień, stosuj zasadę 20-6-20. Co 20 minut patrz na coś oddalonego o 6 metrów przez 20 sekund.


A na koniec dopełnieniem tematu niech będą ważne wskazania dotyczące ogólnego zdrowia Twoich oczu.


1) Wykonuj kompleksowe badanie oczu co kilka lat, nawet jeśli nie zauważasz problemów. Wiele osób nawet nie zdaje sobie sprawy, że mogą widzieć lepiej dzięki soczewkom korekcyjnym. Wiele poważnych chorób oczu nie ma zauważalnych objawów. Może mieć podłoże genetyczne. Jeśli masz zwiększone ryzyko występowania problemów z oczami, np. w przypadku cukrzycy lub innych chorób w rodzinie, konsultuj się z okulistą nawet co sześć miesięcy.


2) Noś okulary przeciwsłoneczne. Chroń oczy przed szkodliwym promieniowaniem dzięki spolaryzowanym okularom przeciwsłonecznym, które blokują zarówno światło UVA, jak i UVB.


3) Jedz zdrowo. Dieta pełna zdrowych tłuszczów i przeciwutleniaczy może pomóc w utrzymaniu zdrowych oczu. Dla przykładu marchew jest doskonałym źródłem witaminy A , która jest ważnym składnikiem odżywczym dla zdrowia Twoich oczu.


4) Jeśli potrzebujesz okularów lub soczewek kontaktowych, nie lekceważ tematu i noś je. Noszenie soczewek korekcyjnych nie spowoduje, że Twoja wada wzroku nasili się i będzie postępować szybciej. Wręcz przeciwnie!


5) Rzuć palenie, a najlepiej nigdy nie zaczynaj. Palenie jest szkodliwe dla całego ciała, w tym także dla oczu.


Jest dla nas wielką satysfakcją, jeśli choć w małym stopniu przyczyniamy się do poprawy jakości widzenia i kondycji Twoich oczu. Traktujemy to jako naszą Wielką Misję, tutaj w Zduńskiej Woli.


Widzimy się

 

 

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Szkła fotochromowe: czy powinny mieć powłokę antyrefleksyjną?

Piękno, innowacja, prestiż! Okulary marki Jaguar!